25.1.2021 21:44 Lukuaika 4 min

Kansainvälistyvä teknologiayritys Biila murtaa autoalaa

Biila tuo täysin uudenlaiset digitaaliset ratkaisut autoalalle. Palvelujen ansiosta auton huollon varaaminen sekä sinne kuljettaminen onnistuu nopeasti ja helposti mobiilisovelluksen avulla. Asiakas saa muistutuksen huollosta, tekee varauksen ja pian kuljettaja hakee auton toimittaakseen sen oikeaan paikkaan. Autojen siirtopalvelu Biila Go on onnistunut löytämään turvalliset ja luotettavat kuljettajat yhdessä Omapajan kanssa.

Miten Biila Go -Pro-kuljettajaksi pääsee? 

Autojen huollonvarausjärjestelmään ja henkilöauton siirtopalveluun erikoistunut Biila aloitti yhteistyön Omapajan kanssa vuoden 2018 maaliskuussa. Biilan asiakkaat - autoliikkeet, huoltamot, vuokra-autopalvelut ja muut autoalan toimijat - voivat varata Biilan Go:n kautta autolleen edullisesti Pro-kuljettajan, joka toimittaa menopelin asiakkaan osoittamaan määränpäähän kaikkialla Suomessa.

Biila Go -sovelluksen avulla Pro-kuljettajat voivat valita omaan aikatauluun sopivan auton siirron ja saavat siitä palkkion. 

Pro-kuljettaja on Omapajan kevytyrittäjä, joka voi itse valita työvuoronsa. Kuljettajaksi rekisteröidytään Biila Go -palvelun kautta osoitteessa https://go.biila.io/.

Biila on kasvava ja kansainvälistyvä teknologiayritys. Nopeasti paikkansa autoalan ammattilaisten parissa ottanut toimija on iskenyt oikeaan saumaan, sillä asiakkaat haluavat digitaalisia palveluja kasvavissa määrin.

 

Tällä hetkellä kuljettajiemme keskiarvo on 4,61 tähteä

 

Biilan palveluihin kuuluu Omapajan yhteistyötä hyödyntävän Biila Go -palvelun lisäksi yritysten autokannan hallinnoimiseen tarkoitettu huollonvarauspalvelu Biila Care. Asiakas voi toimittaa auton huoltoon itse tai jättää sen Biila Go -kuljettajan tehtäväksi.

Biilan toimitusjohtaja Aapeli Kallunki alleviivaa, ettei Biila Go:n Pro-kuljettajan tarvitse itse olla autoalan asiantuntija. Minimivaatimuksena on voimassa oleva ajokortti. Tämän lisäksi jokaisen kuljettajan luottotiedot varmistetaan, jotta asiakas voi tyytyväisenä luottaa merkkiauton avaimet takuuvarmoihin käsiin.

Jokaisen ajon jälkeen mobiilipalvelu pyytää asiakasta arvioimaan, kuinka ajo hänen näkökulmastaan on sujunut. Pisteitä voi antaa esimerkiksi aikataulussa pysymisen perusteella. Mitä enemmän ajoja kertyy, sitä enemmän arvioita itsekukin kuljettaja saa. Maksimi on viisi tähteä.

– Tällä hetkellä kuljettajiemme keskiarvo on 4,61 tähteä, Kallunki toteaa tyytyväisenä.

Tiiviisti mukana työelämän murroksessa

Biilan arvot perustuvat rohkeuteen, yhteistyöhön, luottamukseen ja avoimuuteen. Siksi tiivis yhteistyö Omapajan kanssa on yritykselle vaivaton ratkaisu löytää ratin taakse hyviä ja luotettavia toimijoita.

– Kannustamme rohkeuteen! Olemme autoalalla täysin uudenlainen toimija, joten yrityksessä saa ja pitääkin kehittyä. Luotamme vahvaan yhteistyöhön ja kumppanuuteen asiakkaiden, kuljettajien, autoalan ammattilaisten ja jopa kilpailijoidemme kanssa, Aapeli Kallunki painottaa.

 

– Kannustamme rohkeuteen! Olemme autoalalla täysin uudenlainen toimija, joten yrityksessä saa ja pitääkin kehittyä.

 

Työelämän muutos pakottaa sekä yritykset että työntekijät katsomaan työllistymistä ja palkkausta uusin silmin. 

Työntekijän palkkaaminen lyhytaikaiseen tai kertaluonteiseen työsuhteeseen on työnantajalle edullisinta ja yksinkertaisina toteuttaa Omapajan kaltaisten laskutuspalveluiden kautta.

Työelämän sirpaloituminen ja työuran yksilöityminen ovat väistämättömiä muutoksia. Niiden ansiosta  työntekijä voi ottaa oman urakehityksensä paremmin omiin käsiinsä ja säätää työn sekä vapaa-ajan jakautumista joustavammin.

Kallunki on tyytyväinen yrityksen tämän hetkiseen tilanteeseen. Pro-kuljettaja -toiminta on osoittautunut erinomaiseksi ratkaisuksi, joka palvelee yritystä tulevaisuudessakin. Tarvetta esimerkiksi omiin palkattuihin kuskeihin ei Kallunki pidä ajankohtaisena. Päinvastoin, toiminnan kasvaessa ja laajentuessa myös Pro-kuljettajien tarve tulee todennäköisesti lisääntymään.

– Asetimme tavoitteeksi rakenteen, joka skaalautuu koko Suomeen. Omapaja on tässä keskeisessä roolissa. Pystymme tarjoamaan toimintaa, joka palvelee parhaalla mahdollisella tavalla niin asiakkaan kuin kuljettajan tarpeita, Kallunki summaa.